woensdag 23 februari 2011

Dag 5: Mooi weer vandaag!




We konden al snel zien dat het goed weer ging worden vandaag! Heerlijk om zo naar school te wandelen! Althans voor mij, Ine moest zo nodig een duikje maken op de gladde brug :) Boem patat, daar lag ze dan! Twee prachtige gaatjes in haar panty's en een paar blauwe knieën erbij!

Om 8.25 uur kwamen aan in het drama en muziekgebouw waar we onze tweede les gingen bijwonen. Les drama onder leiding van professor Jorge Rolla. Zijn Engels was niet zo goed en vroeg aan de studenten of ze ons min of meer konden begeleiden bij het uitvoeren van de verschillende opdrachten. Er kwamen al snel enkele studenten zeer enthousiast naar ons gelopen.



Dit waren de opdrachten die ook zeer leuk zijn om uit te voeren met kinderen uit de lagere school.
  • Stappen door de ruimte (traag, snel, kleine passen, grote passen, stappen door water, stappen op het strand, ...)
  • Tastoefeningen: armen, benen, gezicht. (Voor het gebruik van mimiek.)
  • Houding: rechte rug.
  • Ademhalingsoefeningen (individueel / per twee). Het verschil goed kennen tussen buik- en borstademhalng.
  • Beeldhouwer
  • Mondelinge evaluatie
Tegen de volgende les drama moeten we een korte voorstelling van onszelf maken. Zo krijgt de professor een beter beeld van wie we zijn.

Deze namiddag zijn we naar de winkel geweest om onze ingrediënten te halen voor onze bechamelsaus. Naar de winkel gaan is niet zo moeilijk, de saus maken was iets anders... :)

Ine:
Ik was rustig aan het werken voor school, tot ik hoorde dat Maaike aan het eten begonnen was. Ze zei me dat ze al vaak bechamelsaus had gemaakt maar daar had ik toch mijn twijfels over. Eerst had ze de bloem in de pot gedaan en daarna er melk bij gegoten. Gevolg: melk met bloemklonters!! Ik zei haar dat we beter eerst de melk opwarmen en daar geleidelijk de bloem bij moesten doen. De eerste mislukte versie hebben we in de vuilbak gedaan en de 2de poging kon van start gaan (onder het mijn toeziend oog!) Ook nu waren er nog een beetje brokjes in de saus maar deze hebben we er met een zeefje uitgevist.
Uiteindelijk is de saus toch gelukt... We hebben nog nooit zoveel gelachen tijdens het eten maken. De keuken zag eruit alsof er een orkaan voorbij was gekomen. (overal bloem, melk,...) Na het lekkere eten mocht Maaike haar aangebrande sauspot nog proper afwassen. Omdat dit niet meteen lukte heeft ze hem dan maar in de week gezet! Tot zover ons kookavontuur!





Maaike terug :)
Vandaag hebben we ook onze eerste wasmachine volgeladen. Dit verliep niet zoals gehoopt. De wasmachine werktte ons wat tegen. Het programma was afgelopen, we haalde onze was eruit en.. al onze kleren hingen vol met vuiligheid. Ook waren er sommige delen van onze kleren niet nat. We hebben de machine nog eens aagezet op een ander programma en tweede keer goeie keer, in dit geval. De kleren uit de machine gehaald en in het zonnetje buiten aan ons wasrek laten drogen. Nu hebben we lekker fris gewassen kleren!



Ik heb al een verrassing in petto voor Ine haar verjaardag :) Maar dat vertel ik jullie lekker nog niet ^^

Adeus! x

1 opmerking:

  1. he maaike,zo zie je maar he,al doende leert men veel!!!! wat een ervaring zeg!!!!
    succes met de toch wel boeiende vakken!!!!
    denken veel aan je,liefs xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen