zaterdag 16 april 2011

Dag 56: Shoppen + binnenstad + scampi's!

Deze ochtend (15/04/2011) zijn Joke, mama en ik nog even gaan shoppen in de bekende winkelstraat: Rua Santa Catarina. De mannen zijn ondertussen nog een laatste wandeling gaan maken in de binnenstad van Porto: Sé kathedraal, de smalle Portugese straatjes ...

Om 13.00 uur hadden terug afgesproken aan ons hotel. Vlakbij het hotel hebben we dan een lekker fransishina gegeten, en hierna zijn we nogmaals op zoek gegaan naar de Portwijnen. Doordat we er maar niet geraakten, en het zo warm was,en ik slechte schoenen aan had...hadden papa en ik een klein conflictje, maar eind goed, al goed! We kwamen aan, aan een leuk winkeltje, waar we Porto konden proeven. GEVOLG: enkele flessen gekocht, om mee te nemen naar huis!

Op weg naar mijn appartement zagen we 3 jongens die van de Dom Luis-bug in het water sprongen! Echt gek, ... en gevaarlijk! Aangekomen aan Aliados, ging ik op zoek naar een taxi voor mama, papa, Joke en Michiel. Hier nam ik dan de metro richting Combatentes. Daar aangekomen zag ik een taxi staan, de taxi waar zij in zaten :) echt grappig! Nadien zijn we samen nog een taartje gaan kopen in mijn lievelingsbakkerijtje: Dolce Alto.

' s Avonds heb ik dan scampi's gemaakt en hebben we nog even kunnen praten met Dorin en mama Magdalena! Echt leuk!











xxx Liefs

Morgen afscheid nemen :(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten